Een betere doorstroming van het verkeer, een grotere verkeersveiligheid en innovatie staan binnen het project centraal. De werkzaamheden vinden in fases plaats tussen 2018 en 2022, om de hinder voor het verkeer zo beperkt mogelijk te houden.

Slimme verkeerslichten

Er komen onder andere nieuwe rotondes en kruispunten die met slimme verkeerslichten worden geregeld. Het wordt daardoor veiliger voor fietsers en voetgangers om over te steken. De verkeerslichten zorgen ervoor dat grote groepen fietsers of voetgangers eerder groen krijgen. En mensen die door bijvoorbeeld een rollator minder snel kunnen oversteken, krijgen straks juist langer groen.

Doorstroming en veiligheid

Verkeer dat de N324 op of juist af wil, krijgt hier straks meer mogelijkheden voor. Het aantal aansluitingen van erven en zijwegen op de hoofdweg vermindert door de aanleg of aanpassing van parallelwegen. Hierdoor verbetert de veiligheid en doorstroming op de N324.

Duurzaamheid

De aannemer hergebruikt bestaande materialen bij de uitvoering van de werkzaamheden en past duurzame bindmiddelen toe. Ook wordt er stroom opgewekt in de busbaan van het busstation Grave en komen er bij het busstation oplaadpunten voor e-bikes.

 

Contact

Start werkzaamheden N324 Oss-Grave

Zie ook

Links naar (1)

Open Links Sluit Links

Reacties (2)

  1. Provincie Noord-Brabant
    's-Hertogenbosch 29-05-2018 16:44 uur

    @JanvanPeer De provincie kan zich uw vraag voorstellen.
    Op dit moment voert een ingenieursbureau in opdracht van de provincie een planstudie uit in het kader van het grootschalig onderhoud op de N321 tussen Grave en Cuijk. Deze studie omvat het uitvoeren van diverse onderzoeken en oplossingsrichtingen om uiteindelijk als resultaat een voorkeursvariant vast te stellen met mogelijk kleine verkeerskundige maatregelen. Binnen de kom zijn we nog aan het bekijken welke kleine verkeerskundige aanpassingen doorgevoerd kunnen worden. Hier zullen we een afweging in maken.
    Het doel van het groot onderhoud N321 is om de weg met bijbehorende voorzieningen technisch optimaal te laten functioneren voor een periode van minstens 20 jaar, waarbij zeker de eerste 10 jaar geen onderhoud vereist is. Deze studie is eind oktober 2018 afgerond.
    Hierna wordt het contract richting aannemer geschreven worden en kan de uitvoering buiten ( +/- 2021) beginnen.
    Het klopt overigens dat er vaak files staan op de aansluiting van de Sint Elisabethstraat op de N324 en er worden daarom binnen dat project verkeerslichten geplaatst op die kruising. Die verkeerslichten zorgen er straks voor dat het verkeer vanuit de Elisabethstraat straks in de spits gemakkelijker de N324 op kan.

  2. Jan van Peer
    Grave 23-05-2018 19:44 uur

    Prima dat de N324 wordt aangepakt. Maar het is mij een grote doorn in het oog dat de weg Cuijk - Grave niet wordt aangepakt. Met name het laatste stuk, dat door de bebouwde kom van Grave loopt, is een verschrikking voor de omwonenden. Het zware verkeer dendert op 3 meter van de huizen voorbij, wolken gassen brakend en met brullende motor. Soms is het zo druk dat er zich 's morgens om 7.00 uur al een file vormt van vrachtverkeer. Enkele weken geleden moest één van die enorme vrachtauto's een uitwijkmanoeuvre maken, waarbij mijn auto, die netjes in een parkeerhaven stond geschampt werd. Gevalletje total loss. Wanneer denkt de provincie deze onleefbare situatie concreet aan te pakken? In vind dat de zorgzaamheid van de provinciale overheid voor haar inwoners in dit geval danig tekortschiet.

Reageer

Vul hier uw reactie in
  • Anti-spamvraag: 3-1=?

Reactiespelregels

  • wilt u antwoord stel dan een een vraag via ons contactformulier ;
  • velden voorzien van een * zijn verplicht;
  • reacties die kwetsend, onnodig grof of beledigend zijn worden verwijderd;
  • uw mailadres gebruiken we uitsluitend om u eventueel rechtstreeks te antwoorden;
  • reactie gever kan contact opnemen om reactie te laten verwijderen.