Ga naar de inhoud
Provincie Noord-Brabant (naar homepage)
Zoeken
Verkeersmodel BBMA
  • Home
  • Verkeersmodellen
  • Doeleinden
  • Resultaten
  • Actualiseren
  • Beheer
  • Vragen?
  1. Home ›
  2. Verkeersmodellen ›
  3. Bouwstenen Verkeersmodel

Bouwstenen Verkeersmodel


Verkeersmodellen zijn gebaseerd op vele soorten data. Welke data gebruiken we in het verkeersmodel?

De belangrijkste databronnen in een verkeersmodel zijn:

Netwerken

Netwerken (infrastructuren) voor de verschillende modaliteiten auto, vrachtauto, bus, fiets en trein.

Telpunten

Telpunten: op de desbetreffende infrastructuur, die onderscheid maken tussen verschillende modaliteiten

Zones

De provincie is opgedeeld in ongeveer 13.000 zones.

Sociaal Economische Gegevens

Sociaal-economische Gegevens (SEG's) over de populatie(-opbouw) en arbeidsplaatsen per gebied.

Gedragsmodel

Gedragsmodel: verkeersbewegingen op basis van daadwerkelijk waargenomen verplaatsingsgedrag van mensen.

Vragen Verkeersmodel BBMA

  • FAQ BBMA

Verkeersmodellen

Verkeersmodellen
  • Werkelijkheid vereenvoudigen
  • Schaalniveaus
  • Bouwstenen Verkeersmodel

Websites

  • Brabant.nl
  • Brabant Magazine

Over deze site

  • Archief website brabant.nl
  • Toegankelijkheid
  • Cookies op deze site
  • Privacyverklaring
  • Informatiebeveiliging
  • Sitemap

BBMA Verkeersmodel

Een veilig, slim en duurzaam mobiliteitsnetwerk is belangrijk voor een functionerende samenleving en concurrerende economie. Om hier zo optimaal mogelijk aan bij te dragen is inzicht nodig. Hiervoor is de BBMA (Brabant Brede Model Aanpak) ontwikkeld.

Volg ons

  • X
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Youtube