Deze video gaat over Simulatie N264
De provincie Noord-Brabant voert samen met de gemeente Uden en Rijkswaterstaat een planstudie uit naar het ombouwen van 4 rotondes tot kruispunten met slimme verkeerslichten op de N264 (vanaf de A50 tot en met het kruispunt Industrielaan). Dit met als doel om de verkeersafwikkeling op de kruispunten te verbeteren en de leefbaarheid in de gemeente Uden te verbeteren. De provincie wil ook de leefbaarheid langs de N264 verbeteren, hiervoor wordt onderzoek gedaan naar innovatieve maatregelen die positief effect hebben op de leefbaarheidsaspecten lucht en geluid.
Slimme verkeerslichten
In Uden worden de 4 huidige rotondes omgebouwd tot kruispunten met intelligente verkeerslichten. Slimme verkeerslichten kunnen zelf reageren op het aankomende verkeer en bijvoorbeeld de duur van groen licht aanpassen. “Met kruispunten met slimme verkeerslichten blijft het ook vanaf de Wilhelminastraat, Velmolenweg en de Industrielaan mogelijk om de N264 op te rijden. Mocht dat in de toekomst nog nodig zijn, dan kunnen we de capaciteit van de kruispunten uitbreiden”, aldus gedeputeerde Christophe van der Maat.
Kwaliteit omgeving Volkel
De gemeente Uden heeft de wens om de N605 bij Volkel ‘om te klappen’ zodat het doorgaande verkeer niet meer over de Leeuwstraat rijdt en er ruimte ontstaat voor uitbreidingen ten westen van de huidige kom. Met het oog op de ambities van de gemeente Uden wordt onder leiding van de gemeente een omgevingsstudie uitgevoerd.
Weefvak A50
Het weefvak van de A50 heeft grote invloed op de verkeersafwikkeling van de N264. Het weefvak wordt opgenomen in de mobiliteitsaanpak A50 corridor en wordt geïntegreerd in het project A50 Eindhoven-Paalgraven.
Klankbordgroep
Het onderzoek wordt in samenwerking met een klankbordgroep uitgevoerd. De klankbordgroep is na de inloopbijeenkomst samengesteld. In overleg met de gemeente Uden zijn vertegenwoordigers uit de omgeving geselecteerd die het gebied vertegenwoordigen. Hierbij is gekeken naar een evenwichtige samenstelling van belangen, van landbouw en bewoners tot fietsers en groen. De klankbordgroep adviseert de provincie en de gemeente. De Gedeputeerde Staten van de provincie Noord-Brabant en de gemeenteraad van Uden beslissen uiteindelijk over het voorkeursalternatief.
Planning
Afgelopen 15 juli organiseerde de provincie Noord-Brabant samen met de gemeente Uden een inloopbijeenkomst op de gemeentewerf. Vanwege de coronamaatregelen moest men hiervoor vooraf een plek reserveren en werden deelnemers over verschillende momenten. Tijdens de bijeenkomst is het Voorlopig Ontwerp toegelicht. Daarnaast zijn er visualisaties getoond van de nieuwe kruispunten, die laten zien hoe het verkeer in de spits wordt afgewikkeld. De visualisaties en presentaties kunt u bekijken onderaan deze pagina bij “Documenten en bestanden”.
De planstudiefase is naar verwachting in september 2020 afgerond.
Zie ook
-
Logo PDF
Flyer geluid N264 en de kern Uden
Uitleg hoe bij de ombouw van de N264 rekening wordt gehouden met geluidbelasting.
776,3 KB
versie: juli 2020
-
Logo PDF
Uitnodiging inloopavond N264 Uden 15 juli 2020
215 KB
-
Logo PDF
Verslag Klankbordgroep
Besprekingsverslag van bijeenkomst Klankbordgroep op 18 december 2019 te Uden
66,3 KB
versie: December 2019
-
Logo PDF
Verslag Klankbordgroep
Besprekingsverslag van bijeenkomst Klankbordgroep op 18 november 2019 te Uden.
1,1 MB
versie: December 2019
-
Logo PDF
Inloopavond N264 - 28 oktober 2019
Presentatie Inloopavond N264 die 28 oktober 2019 werd gehouden
1,4 MB
versie: Oktober 2019
-
Logo PDF
Rapportage verkenning N264
Regionale verkenning N264 - definitieve versie
78,7 MB
versie: 5 september 2018
-
Getoonde tekeningen informatiebijeenkomst 15 juli
-
Logo PDF
Visualisatie N264 - Karrevracht
Visualisatie van de huidige en de nieuwe situatie.
5,4 MB
versie: juli 2020
-
Logo PDF
Visualisatie N264 - Industrielaan
Visualisatie van de huidige en de nieuwe situatie.
5,7 MB
versie: juli 2020
-
Logo PDF
Visualisatie N264 - Velmolenweg
Visualisatie van de huidige en de nieuwe situatie.
5 MB
versie: juli 2020
-
Logo PDF
Visualisatie N264 - Wilhelminastraat
Visualisatie van de huidige en de nieuwe situatie.
5,2 MB
versie: juli 2020
-
Logo PDF
Overzicht kruispunten N264
Overzicht kruispunten op de N264 zoals op de informatiedag/avond van 2 juli 2020 zijn getoond.
6,3 MB
versie: juli 2020
-
Getoonde tekeningen informatieavonden 15 en 17 mei
-
Logo PDF
Presentatie informatie-avond
Deze informatie werd gepresenteerd tijdens de informatiebijeenkomsten in Sint Hubert en Uden.
1,9 MB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Lage Raam-Haps
Tekening mogelijke aanpassing Lage Raam-Haps.
1,7 MB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Kruispunt N264- Wilhelminastraat
Tekening mogelijke aanpassing kruispunt N264- Wilhelminastraat.
378,5 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Kruispunt-Industrielaan
Tekening mogelijke aanpassing kruispunt-Industrielaan.
491,3 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Kruispunt Rudigerstraat
Tekening mogelijke aanpassing kruispunt Rudigerstraat.
152,4 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Kruispunt Velmolenweg
Schetsontwerp voor mogelijke aanpassing Velmolenweg.
399,4 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Parallelstructuur N264 Oude Dijk- Peelweg
Mogelijke parallelstructuur N264 Oude Dijk-Peelweg. Variant 1.
454 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Tekening parallelstructuur Oude Dijk-Peeldijk
Mogelijke parallelstructuur Oude Dijk-Peeldijk. Variant 2.
431,4 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Tekening rotonde Zeelandsedijk
Tekening mogelijke aanpassing rotonde Zeelandsedijk.
196,2 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Tekening omlegging Sint-Hubert
Tekening die is getoond tijdens de informatieavond waarop de mogelijke omlegging staat afgebeeld.
949,4 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Parallelstructuur N264 Sint-Hubert-Haps
Tekening met mogelijke oplossingen voor de parallelstructuur N264 Sint-Hubert-Haps
138,8 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Tekening rotonde Peelweg
Mogelijke oplossingen voor de rotonde Peelweg (getoond tijdens de informatiebijeenkomst op 15 en 17 mei).
142,6 KB
versie: mei 2018
-
Logo PDF
Tekening Sint-Hubert-Bibeko
Tekening die de mogelijke oplossingen aangeeft voor Sint-Hubert-Bibeko.
559,5 KB
versie: mei 2018