Nazorgplan ingevolge artikel 8.49 van de Wet milieubeheer

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant maken bekend dat zij op 4 november 2013 een geactualiseerd nazorgplan ingevolge artikel 8:49, lid 3 van de Wet Milieubeheer hebben ontvangen. Dit nazorgplan betreft de stortplaats 'Haps' gelegen aan het Beijers Bos 1, 5443 PL te Haps in de gemeente Cuijk.

In het nazorgplan worden omschreven:
• de maatregelen die waarborgen dat de stortplaats na sluiting, zoals bedoeld in artikel 8.47, derde lid van de Wet milieubeheer, geen nadelige gevolgen voor het milieu veroorzaakt, dan wel voor zover dat redelijkerwijs niet kan worden gevergd, de grootst mogelijke bescherming wordt geboden tegen die nadelige gevolgen;
• tot deze maatregelen behoren in ieder geval;
a) maatregelen strekkende tot het in stand houden en onderhouden, alsmede het herstellen, verbeteren of vervangen van voorzieningen ter bescherming van de bodem;
b) het regelmatig inspecteren van voorzieningen ter bescherming van de bodem, en;
c) het regelmatig onderzoeken van de bodem onder de stortplaats.

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant maken bekend dat zij instemmen met het nazorgplan.

Het nazorgplan en de bijbehorende stukken liggen vanaf 6 februari 2014 gedurende zes weken ter inzage bij de gemeente Cuijk. Voor locatie, tijdstippen en dagen waarop u de stukken in kunt zien, verwijzen wij naar de website van de gemeente.
Het is ook mogelijk om het nazorgplan en de bijbehorende stukken in te zien in het Provinciehuis te 's Hertogenbosch, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. U kunt daarvoor contact opnemen met de heer M. Romviel (tel.: 073-680 86 13, email: MRomviel@brabant.nl of de heer D. van der Kroef (tel.: 073-681 27 38)email Dvdkroef@brabant.nl van bureau Afval- en grondstoffenbeheer.

Tegen deze beschikking bestaat de mogelijkheid om schriftelijk bezwaren in te dienen. De bezwaartermijn van zes weken vangt aan met ingang van de dag na toezending van de beschikking. Deze schriftelijke bezwaren moeten worden gericht aan het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant, t.a.v. het secretariaat van de Hoor- en Advies-commissie voor de behandeling van bezwaar- en beroepschriften, postbus 90151, 5200 MC 's­Hertogenbosch.

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:
a. naam en adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.

Wij verzoeken u tevens in de linkerbovenhoek van de envelop het woord 'bezwaarschrift' te vermelden. Het secretariaat van de Hoor- en Adviescommissie is bereikbaar onder nummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 16 en e-mailadres: bezwaar@brabant.nl

De beschikking treedt in werking, ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.
Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van een besluit, gedurende de tijd die nodig is om het bezwaar te behandelen. Voorwaarde om een dergelijke voorlopige voorziening te vragen is dat er sprake is van een spoedeisend belang. Voor het vragen van een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Tegen een beslissing op bezwaar kan beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspaak van de Raad van State te 's-Gravenhage.

Aan deze procedure is het zaaknummer C2134230 gekoppeld. Gelieve bij correspondentie dit nummer te vermelden.


's-Hertogenbosch, februari 2014.


Geldig in de volgende locatie(s)

  • Cuijk