Bij de Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant is op 07 januari 2021 door Agel Adviseurs B.V. namens Ruimte voor Ruimte Beheer B.V. te 's-Hertogenbosch een melding ingediend ingevolge van artikel 28, lid 1 Wbb, met het voornemen de bodem te saneren op de locatie Rullen 7a, 5674 PC te Nuenen, NB082001212.

De Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant is door Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant gemandateerd voor het afhandelen van deze procedure.

In de beschikking is door Gedeputeerde Staten vastgesteld:
1. Er is sprake van een drie gevallen van bodemverontreiniging in de grond op basis van artikel 29 Wet bodembescherming:
- Geval 1: geval van ernstige bodemverontreiniging met asbest;
- Geval 2: geval van niet-ernstige bodemverontreiniging met zink;
- Geval 3: geval van niet-ernstige bodemverontreiniging met lood, koper en zink.
Daarnaast sprake van een met puin verharde en sterk met asbest verontreinigde toegangsweg, waarop het Besluit asbestwegen van toepassing is.
2. De sanering van de verontreinigingen van geval 1 is niet spoedeisend zoals bedoeld in artikel 37 Wet bodembescherming.
3. Met het saneringsplan wordt, overeenkomstig artikel 39 Wet bodembescherming, ingestemd.
4. In verband met de tijdgebonden betrouwbaarheid moet binnen vier jaar na inwerkingtreding van deze beschikking met de sanering worden begonnen.
5. Gebruiksbeperkingen zijn op de locatie van toepassing.
6. Er zijn voorschriften aan de sanering verbonden.

De beschikking en bijbehorende stukken liggen vanaf 28 mei 2021 gedurende zes weken ter inzage in de gemeente Nuenen en bij Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant, Wal 28 te Eindhoven.

Binnen zes weken na de dag waarop de beschikking bekend is gemaakt kunnen belanghebbenden tegen deze beschikking een bezwaarschrift indienen bij:
- Het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant
- T.a.v. het secretariaat van de hoor- en adviescommissie
- Postbus 90151
- 5200 MC 's-Hertogenbosch

Wij verzoeken u om op de linkerbovenhoek van de envelop het woord 'bezwaarschrift' te vermelden.
Het secretariaat van de hoor- en adviescommissie is bereikbaar op telefoonnummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 80 en e-mailadres bezwaar@brabant.nl.

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet tenminste bevatten
- naam en adres van de indiener;
- de dagtekening;
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
- de gronden van het bezwaar.

Bovenstaand besluit treedt in werking ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een zogenaamde 'voorlopige voorziening' te vragen. Deze kunt u richten aan:

Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
Postbus 20019
2500 EA 's-Gravenhage.

Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende een bepaalde periode. Voorwaarde om een voorlopige voorziening aan te vragen is dat er sprake moet zijn van een spoedeisend belang.
Er zijn kosten verbonden aan het vragen van een voorlopige voorziening (griffierecht).


Eindhoven, mei 2021.


Geldig in de volgende locatie(s)

  • Nuenen, Gerwen en Nederwetten