Bij de Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant is op 03 april 2019 door Tritium Advies B.V.namens Cox Groep te Veghel een melding ingediend ingevolge van artikel 28, lid 1 Wbb, met het voornemen de bodem te saneren op de locatie Kanaalstraat 6, 5347 KM te Oss, NB082830033.

De Omgevingsdienst Zuid-Oost Brabant is door Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant gemandateerd voor het afhandelen van deze procedure.

In de beschikking is door Gedeputeerde Staten vastgesteld:
1. Er is sprake van een historisch geval van ernstige bodemverontreiniging in de grond op basis van artikel 29 Wet bodembescherming.
2. De sanering van de historische verontreiniging is niet spoedeisend zoals bedoeld in artikel 37 Wet bodembescherming.
3. Er is tevens sprake van een nieuw geval van bodemverontreiniging in de grond (ontstaan na 1 juli 1993), waarop de zorgplicht van artikel 13 Wet bodembescherming van toepassing is.
4. Met het deelsaneringsplan wordt, overeenkomstig artikel 39 Wet bodembescherming, ingestemd. Dit saneringsplan heeft zowel betrekking op het historische als het nieuwe geval van bodemverontreini-ging.
5. In verband met de tijdgebonden betrouwbaarheid moet binnen vier jaar na inwerkingtreding van deze beschikking met de sanering van het historisch geval worden begonnen. Het nieuwe geval van bodemverontreiniging dient zo spoedig mogelijk ongedaan gemaakt te worden.
6. Gebruiksbeperkingen zijn op de locatie van toepassing.
7. Er zijn voorschriften aan de sanering verbonden.

De beschikking en bijbehorende stukken liggen vanaf 09 mei 2019 gedurende zes weken ter inzage in de gemeente Oss en bij Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant, Wal 28 te Eindhoven.

Binnen zes weken na de dag waarop de beschikking bekend is gemaakt kunnen belanghebbenden tegen deze beschikking een bezwaarschrift indienen bij:
- Het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant
- T.a.v. het secretariaat van de hoor- en adviescommissie
- Postbus 90151
- 5200 MC 's-Hertogenbosch

Wij verzoeken u om op de linkerbovenhoek van de envelop het woord 'bezwaarschrift' te vermelden.
Het secretariaat van de hoor- en adviescommissie is bereikbaar op telefoonnummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 16 en e-mailadres bezwaar@brabant.nl.

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet tenminste bevatten
- naam en adres van de indiener;
- de dagtekening;
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
- de gronden van het bezwaar.

Bovenstaand besluit treedt in werking ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een zogenaamde 'voorlopige voorziening' te vragen. Deze kunt u richten aan:

Voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
Postbus 20019
2500 EA 's-Gravenhage.

Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende een bepaalde periode. Voorwaarde om een voorlopige voorziening aan te vragen is dat er sprake moet zijn van een spoedeisend belang.
Er zijn kosten verbonden aan het vragen van een voorlopige voorziening (griffierecht).


Eindhoven, mei 2019.


Geldig in de volgende locatie(s)

  • Oss