Jump verwelkomt nieuwe lichting voedselpioniers

15 oktober 2025Kennis en OnderwijsBevat visueel element: Foto

Jump ondersteunt jonge ondernemers in de agrifoodsector om hun vernieuwende ideeën verder te brengen en impact te maken. Het is een initiatief van onder andere AgriFood Capital, HAS green academy, Rabobank en Provincie Noord-Brabant. Onlangs is tijdens de Pitch Day de nieuwe lichting van Jump-deelnemers voor 2025/2026 gekozen.

Programma

Het Jump-programma gaat in november van start met een intensieve Food Bootcamp. Daarna werken de deelnemers, ondersteund door mentoren en partners, aan hun persoonlijke en zakelijke ontwikkeling. Stap voor stap bouwen ze aan oplossingen die bijdragen aan een toekomstbestendig voedselsysteem.

Het is voor de vijfde keer dat het Jump-programma van start gaat.

Dit zijn de deelnemers

  • Roger de Bruyckere (Brouwerij Kairos)
  • Alexander Kok (eiwittransitie restaurants)
  • Robbert van Tienhoven (The Cocktail Chiefs)
  • Alex Raaijmakers (Bieston)
  • Paul Dingemans (Oerchef)
  • Roos Konings (Foraging Farm)
  • Bor Romers (Pluk Proef Praat)
  • Jeroen Thoonen (Snacktive)
  • Thomas Rameckers (Suboro)

Pitch Day

Tijdens de Pitch Day dachten deze experts na over de nieuwe samenstelling van de groep Jump’ers: Sander Groenen (AgriFood Capital), Jonie Oostveen (Elevate-X), Jeffrey Souisa (Rabobank), Carry van Dijk (HAS green academy), Arthur Nijhuis (Jamfabriek) en Sophie van Kilsdonk (Provincie Noord-Brabant). Daarbij hielden zij rekening met de coachbaarheid van de deelnemers, de mogelijkheden voor zakelijke groei en persoonlijke ontwikkeling en de klik met het inhoudelijke programma van Jump.

"Deze ondernemers werken aan oplossingen die over een paar jaar een zichtbaar verschil kunnen maken" Sander Groenen, directeur AgriFood Capital

Sander Groenen, directeur AgriFood Capital: “Het is mooi om te zien hoe bij iedere editie weer nieuwe vragen en invalshoeken naar voren komen. Deze ondernemers werken aan oplossingen die over een paar jaar een zichtbaar verschil kunnen maken. Ze laten zien hoe veelzijdig en creatief de toekomst van onze voedselketen kan zijn.”

Leren van elkaar

Diversiteit en samenwerking vormen opnieuw de kern van Jump. Tijdens de Pitch Day is nadrukkelijk gekeken of deze ondernemers matchen met het inhoudelijke programma van Jump. Variatie maakt de groep sterk, want deelnemers leren niet alleen van coaches en mentoren, maar vooral ook van elkaar.

Monique de Wit, projectleider Jump: “Deze lichting is ontzettend divers, in persoonlijkheid en in ideeën. Dat gaat een krachtige dynamiek opleveren. Dit jaar ontwikkelen we het programma van Jump ook verder: we nemen ondernemers aan de hand die echt stappen gaan zetten. We brengen ze in contact met een groot netwerk voor financiering, strategie en het vergroten van impact.”