Bushalte BravoDirect (foto: Marco Reeuwijk)

De Brabantliners (Arriva) hebben het mooie cijfer 7,7 ontvangen van de reizigers. De concessies Zuidoost-Brabant (Hermes) en Oost-Brabant (Arriva) scoren hetzelfde mooie cijfer als afgelopen jaar, beide een 7,6.

Overstaptijd en reissnelheid

Uit de OV-klantenbarometer blijkt dat de overstaptijd in de gehele regio positiever wordt beoordeeld. In West-Brabant en Zuidoost-Brabant zien we ook een betere klantbeoordeling wat betreft de reissnelheid (omrijden, directheid) van de rit. Dit sluit ook aan bij de insteek om reizigers zo snel mogelijk van a naar b te brengen met directe routes, en op deze wijze aantrekkelijk vervoer te bieden.

Over het onderzoek

De OV-Klantenbarometer is het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek in het openbaar vervoer, sinds 2018 ook met het hoofdrailnet en de Friese Waddenveren. In totaal hebben in dit jaar 113.909 OV-reizigers tijdens 7.689 ritten de vragenlijst met ruim 30 vragen ingevuld.Het onderzoek is uitgevoerd door Goudappel Coffeng, in opdracht van CROW-KpVV. CROW-KpVV is onderdeel van CROW, kennisplatform voor infrastructuur, openbare ruimte, verkeer en (openbaar) vervoer, aanbesteden en contracteren.

Contact

Waardering voor busvervoer gestegen

Reageer

Vul hier uw reactie in
  • Anti-spamvraag: Laatste letter van het alfabet?

Reactiespelregels

  • wilt u antwoord stel dan een een vraag via ons contactformulier ;
  • velden voorzien van een * zijn verplicht;
  • reacties die kwetsend, onnodig grof of beledigend zijn worden verwijderd;
  • uw mailadres gebruiken we uitsluitend om u eventueel rechtstreeks te antwoorden;
  • reactie gever kan contact opnemen om reactie te laten verwijderen.