lichtprojectie-schoonmaakhelden lichtprojectie-bezorghelden ambulancehelden5 lichtprojectie-supermarkt-helden lichtprojectie-transporthelden Lichtprojectie-onderwijshelden Lichtprojectie-zorghelden

Het is een blijk van respect en bewondering voor alle mannen en vrouwen die zich met hart en ziel inzetten.

Helden

De eerste dagen stonden de zorghelden in de schijnwerpers. Op social media werd opgeroepen welke helden nog meer een hart op het provinciehuis verdienen. Brabant heeft daar massaal op gereageerd. De onderwijshelden, de transporthelden, de supermarkthelden, de ambulancehelden en de bezorghelden stonden vervolgens in de schijnwerpers. En de komende dagen zijn de schoonmaakhelden aan de beurt.

De projectie blijft zeker tot het einde van de maatregelen te zien.

Contact

Brabant zet kanjers in het licht

Reacties (24)

  1. M. Spierings
    Den Bosch 06-04-2020 22:48 uur

    De bouwvakkers mogen ook wel in het zonnetje gezet worden !
    Die werken door heel het land zonder bescherming, ook in die sector gaat alles gewoon door.

  2. Ans
    Dongen 06-04-2020 09:15 uur

    Ook hulde aan al die technici die de beademingsapparatuur en alle andere apparaten moeten installeren. Ook zij maken lange dagen en werken onder druk.

  3. BvdV
    Den bosch 05-04-2020 22:52 uur

    Ik zou graag zien dat de mensen uit de kinderopvang in het zonnetje worden gezet. De ‘noodopvang’ draait volle bank en ook de pedagogisch medewerkers hebben dus een vitaal beroep! Zij zorgen (onbeschermd) voor alle kinderen die niet thuis kunnen zijn! Chapeau!

  4. Stefan van den Bosch
    Zevenbergen 05-04-2020 22:47 uur

    Ik wil graag de mensen in het zonnetje zetten die er in de tijd van thuiswerken, homescholing en wat nog meer, voor zorgen dat het internet blijft draaien.

  5. Lianne Gabriels
    Zegge 05-04-2020 22:39 uur

    Graag zou ik de begeleiders van de gezinnen waarvan de ouder(s) bekend zijn met een licht verstandelijke beperking enorm willen bedanken. Zij weten op een bijzondere creatieve en absoluut intensieve manier de gezinnen methodisch te blijven begeleiden. En deze kwetsbare gezinnen ‘mee’ door de crisis heen te loodsen. ‘Petje af ‘

  6. Ilse
    Den bosch 31-03-2020 08:24 uur

    Zouden onze helden in de kinderopvang in het licht gezet mogen worden? Zij zorgen in deze tijd dagelijks en ook 24/7 voor alle kinderen van ouders in cruciale beroepen. Wat een kanjers!

  7. Jacqueline
    Vught 24-03-2020 16:00 uur

    Voor alle apothekersassistentes die alle zieken mensen te woord staan en helpen. Iedereen kan daar voor advies terecht. Maar heb je koorts of hoest je bel dan even ipv langskomen nu. Dan kunnen de assistentes veilig blijven werken.

  8. Mieke Smits
    Best 23-03-2020 01:09 uur

    De kinderen zelf. Voor hen is deze plotselinge verandering ook enorm heftig en onbegrijpelijk, maar toch zijn ze meteen met hun thuisschoolwerk verder gegaan. Zonder afspraakjes vriendjes of trainingen op sportclubs.

  9. Monique
    Den Bosch 22-03-2020 10:05 uur

    De mensen die naar t advies van Rutte geluisterd hebben en WEL thuis blijven. Dat zijn wat mij betreft ook helden :-)

  10. Aline te Linde
    Huis ter Heide (Ut) 21-03-2020 09:16 uur

    Alle werkende ouders met jonge kinderen, die nu thuisonderwijs met werk combineren, zijn helden.

  11. Jidske
    Uden 21-03-2020 08:16 uur

    Hulde aan de Helden in de bouw. Zij gaan toch maar door met bouwen en zorgen dat er nieuwe huizen gebouwd worden de wegen in orde zijn. En zij werken buiten en binnen door terwijl de meeste mensen thuis werken gaan zij erop uit om alles door te laten gaan. Respect heren en dames in de bouw!

  12. Rian
    Helmond 20-03-2020 23:28 uur

    Alle waardering ook voor de mensen in het openbaar vervoer die ervoor zorgen dat mensen die niet thuis kunnen werken toch nog op hun werk kunnen komen!

  13. J.Swaans
    Sint Anthonis 20-03-2020 22:49 uur

    Alle winkelpersoneel , vrachtwagenchauffeurs die zorgen dat wij gewoon boodschappen kunnen doen,
    Ambulance personeel ,!!!!
    Maar ook de Brabanders die veel voor elkaar doen , initiatieven nemen elkaar helpen en steunen in deze moeilijke tijd!!!

  14. Michel Dirven
    Geertruidenberg 20-03-2020 22:46 uur

    Helden zijn ook zij die beseffen dat kinderen graag naar school gaan omdat ze op school een veiliger en prettiger gevoel ervaren dan thuis. Niet ieder kind heeft het thuis goed en naar zijn zin. Hopelijk kunnen we weer starten op school na 6 april.

  15. Gerda Pichot du Plessis
    Genderen 20-03-2020 22:32 uur

    Een applaus voor onze voedingsindustrie helden. Zij blijven er voor zorgen dat we te eten en te drinken hebben.

  16. John
    Breda 19-03-2020 21:03 uur

    Iedereen die de 1,5 meter afstand respecteert! Dat voorkomt een lock-down in de (nabije) toekomst!

  17. Klaas
    Breda 19-03-2020 07:35 uur

    En ook dank aan alle medewerkers van Postnl omdat zij ervoor zorgen dat de eenzame bejaarden toch een tekening kunnen ontvangen van hun kleinkinderen. Ook zorgen zij er mede voor dat de economie in Brabant kan blijven doordraaien. Hulde!

  18. Arno Lucas
    Den Bosch 18-03-2020 22:08 uur

    Bedankt aan alle hulpverleners. Niet alleen de mensen in de zorg, maar ook de politie en de brandweer. Ook voor hen zijn het momenteel lastige tijden. Ik had al enorm veel respect voor jullie. Maar nu al helemaal! Jullie zijn kanjers! Bedankt!

  19. Agnes Schippers
    ‘S-Hertogenbosch 18-03-2020 18:46 uur

    Ik wil alle gemeentewerkers in het zonnetje zetten. zij zorgen ervoor dat onze leefomgeving afval vrij gehouden wordt. Dat we gewoon de afvalcontainers buiten kunnen zetten. Dat zwerfvuil op straat geruimd wordt. Dat het onkruid in openbare ruimte gewied wordt.

  20. Ron Wesdorp
    Roosendaal 18-03-2020 14:05 uur

    Ook aan alle medewerkers(sters) van Supermarkten distributie centrums, vrachtwagen chauffeurs, en ambulance en brandweer personeel en alle andere mensen die Nederland draaiend houden!!

  21. Gert-Jan Wientjens
    Uden 18-03-2020 11:48 uur

    Mooi gebaar, @Brabant #provincie #Brabant!

  22. Seph
    Vught 18-03-2020 07:50 uur

    Wij behoeven geen applaus maar weet dat de medewerkers van Eindhoven Airport, (afhandeling, brandweer, verkeersleiding, vliegers en cabin crew) van s’ochtends vroeg tot s’avonds laat klaar staan om (eveneens met weinig mensen) er voor te zorgen dat iedereen van heinde en verre terug kan komen naar Nederland.

  23. A. Van Bruggen
    Oud-Beijerland 17-03-2020 22:43 uur

    Ik draag alle supermarktmedewerkers graag een warm hart toe!

  24. Jacqueline de Haas
    's-Hertogenbosch 17-03-2020 22:20 uur

    Geachte heer/ mevrouw,


    Naast deze kanjers zou ik ook graag aandacht willen vragen voor alle meesters en juffen die zich de afgelopen tijd optimaal hebben ingezet om alle kinderen te voorzien van thuisonderwijs.

    Met vriendelijke groet,

    Jacqueline de Haas

Reageer