werkzaamheden N618

De werkzaamheden

  • Weg voorzien van geluid reducerend asfalt
  • Plaatsen van geleiderails voor een veilige weginrichting 
  • Herstraten van inritten 
  • Planten van bomen

De werkzaamheden vinden gefaseerd plaats in de periode september tot medio december. Er is slechts één weekendafsluiting waarbij de N618 volledig dicht is voor doorgaand verkeer. Dit weekend is gepland van 13 t/m 16 oktober. Afhankelijk van het weer kan dit later plaatsvinden. Voorafgaand aan dit weekend vinden vanaf eind september voorbereidingen plaats met plaatselijke rijstrookafzettingen.

Zie ook

Links naar (1)

Open Links Sluit Links

Contacten (1)

Open Links Sluit Links

Reacties (2)

  1. Provincie Noord Brabant
    's-Hertogenbosch 22-11-2017 16:12 uur

    @WLankhaar: In de krappe bochten zal een extra geleider (motorbeveiliging) aangebracht worden. Deze is al gemonteerd in de bocht nabij de 'Eekhoorn'. Ook ter hoogte van de s-bochten nabij Schijndel worden deze nog gemonteerd. Voor het toepassen van geleiderail wordt de landelijke richtlijn 'Veilige inrichting van bermen' gehanteerd. Dit betekent o.a. dat obstakels binnen de obstakelvrije zone worden afgeschermd met een geleiderail en dat bij krappe bochten motorbeveiliging wordt toegepast.
    In aanvulling daarop kan ik nog aangeven dat auto’s bij het (onbedoeld) met de rechterwielen in de berm terecht komen veelal een beweging naar rechts maken en daarbij tegen een obstakel (b.v. een boom of een lichtmast) kunnen botsen. Die beweging naar rechts doet zich bij motoren veel minder voor. Dit is de reden dat we de motorbeveiliging volgens de richtlijnen alleen in (krappe) buitenbochten aanbrengen. Overigens streeft de provincie er altijd naar om de berm te voorzien van een bepaalde obstakelvrije breedte, maar bij de N618 was dat vanwege diverse omstandigheden niet mogelijk.
    Lichtmasten worden voor een gewenst lichtbeeld en een goed doorzicht vaak in de buitenbocht aangebracht. Bij de N618 waren we genoodzaakt de (gemeentelijke) lichtmasten te handhaven en hebben we daarom besloten deze af te schermen met de geleiderails.

  2. W Lankhaar
    Schijndel 19-11-2017 16:14 uur

    Ik lees dat de houten vangrail tussen Boxtel en Schijndel, N 618, is aangebracht voor de veiligheid.
    Als dagelijkse gebruiker van deze weg is het er voor motorrijders beslist niet veiliger op geworden.
    Als een motorrijder onderuit gaat is de overlevings kans fors minder geworden door alle palen van de vangrail die op korte afstand in de grond staan.
    Op sommige plaatsen zijn er zelfs schoren aangebracht waardoor je, als je eronder schuift in tweeën gedeeld wordt.
    Dus veiligheid telt alleen voor auto's!!!
    Als er tussen de vangrail en de grond nog een geleiding zou zitten dan zou het qua veiligheid stukken veiliger zijn!
    Kan iemand mij uitleggen waarom lantaarnpalen altijd in de buitenbocht staan en niet in de binnenbocht van een weg?
    Als een weggebruiker, ongeacht wat voor voertuig hij of zij bestuurd, een schuiver maakt in een bocht zal dat altijd naar de buitenkant van de bocht zijn waar een lantaarnpaal staat met mogelijk onnodig letsel.
    Staat de lantaarnpaal aan de binnenzijde van de bocht is het risico vele malen minder.

Reageer

Vul hier uw reactie in
  • Anti-spamvraag: Tweede letter van het alfabet?

Reactiespelregels

  • velden die zijn voorzien van een * zijn verplicht;
  • Uw reacties op artikelen op deze site zijn meer dan welkom, maar we verwijderen reacties die kwetsend, onnodig grof of beledigend zijn;
  • Wij tonen uw mailadres niet, maar gebruiken dit uitsluitend om u eventueel rechtstreeks te antwoorden.